نهج

احکام

1389/11/17 18:29
نویسنده : امیر
282 بازدید
اشتراک گذاری

پيشگفتار

بسم الله الرحمن الرحيم دين اسلام , دينى است كامل , كمال بخش و در بردارندهء بهترين دستورات زندگى . تعاليم حيات بخش اسلام , بر سرتاسر حيات فردى و اجتماعى انسان سايه افكنده و همهء مقاطع زندگى او را در بر مى گيرد. و >تئورى واقعى و كامل ادارهء انسان از گهواره تا گور>(1) را عينيت مى بخشد.

احكام فقهى كه بخشى از معارف دينى است , حاوى مسائل سازنده و تربيتى بس ژرف و سرنوشت سازى است , اما دست يابى به تمام آن مسائل و بهره مندى بهينه از آن , براى عموم مردم , آسان نيست , از اين رو سزاست در ابواب اين فقه مبين سير وكاوش شود و شرح وظايف پدر و مادر در رابطه با فرزند استخراج گردد.

در اين راستا ـ كه تلاش خود را در زمينهء تعليم و تربيت كودكان جهت بخشيده ـ به كاوش در رساله هاى عمليهء مراجع عظام و استخراج فتاوا در حوزهء كودك پرداخته و نتيجهء تلاشهايش را در كتابى با نام گرد آورده و نشر داده است .

پس از اين گام , كه مخاطب آن , محققان و طلاب حوزه هاى علميه و مدرسان و معلمان بودند, از سوى آن مؤسسهء فرهنگى پيشنهاد شد تا گامى ديگر به پيش نهيم و اين بار عموم مردم , به ويژه پدران و مادران جوانى را كه در آغاز زندگى نسبت به فرزندانشان حساسيت ويژه اى دارند, مخاطب خويش سازيم .

بر اين اساس اقدام به انتخاب برخى از مسائل آن كتاب و بازنويسى و تبيين وظيفهء پدر و مادر نسبت به كودكان از تولد تا دوران بلوغ كرديم .

اينك آنچه فرا روى شماست , تلاشى است در اين مسير. در پايان , يادآورى اين نكته لازم است كه هر فردى براى انجام وظايف خود بايد در هر مسأله به فتواى مرجع ]; تقليد خويش عمل كند, و هر چند مسائل اين نوشته از منابع مختلف آورده شده ولى اكثر آنها مورد اتفاق فتواى فقهاء است و مى توان به آن عمل كرد.منابع تمام مسائل در پاورقى هر صفحه آورده شده كه تفصيل آنها ورمز هر يك در پايان كتاب خواهد آمد.ربنا تقبل منا انك انت السميع العليم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نهج می باشد